8. mars 2010

Ugletur til Nesodden

Lørdag 6. mars var jeg med på NOF OAs tur til Røerskogen og området rundt for å høre på ugler. På fremmøtestedet møtte det opp hele 21 deltagere! Det er vel en av de mest befolkede turene jeg har vært med på. Blant disse 21 var også Trygve Danbolt, en av de som er med på å danne juniorgruppa (Sammen med Håkan, Espen, Erlend og meg) i NOF OA. Det ble en del snakking om hva vi kunne finne på i løpet av turen, og det endte vel med at vi faktisk hadde kommet litt lenger i tankemyldringen.

Så over til uglene, turens mål. Vi stoppet på Røer gård hvor 3 kattugler ble hørt (2 M, 1 F). Her var det også noen, meg selv inkludert, som hørte noe som kunne minne litt om en perleugle langt, langt, LANGT inne i skogen. Den ble jeg aldri så sikker på at jeg i det hele tatt sa det når vi sto der, men det viste seg etterpå når jeg nevnte det for pappa at han også hadde vært inne på tanken (samme retning). Vi dro videre rundt og fant neste kattugle på Solberg (M).

Det var vel det. Ikke en alt for sjokkerende kveld med et resultat på 4 kattugler.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar