26. april 2011

Kaspimåke?

Var på Svindal i går. Ute på en liten øy satt det en del måker. En av dem var litt interessant. Alt jeg klarte å se av kjennetegn pekte mot kaspimåke, men jeg turte ikke si noe sikkert på grunn av langt hold, lite erfaring med arten, og andre funn i OA. Fuglen var 4k/5k. Lagde en skisse når jeg kom hjem... Noen som har noen synspunter? Ingen bilder dessverre. Lignet en del på østfoldfuglen som jeg legger inn bilde av under.

Fløy alene mot nord, og gikk ned ved Furusand. (vingelengden er ikke riktig på skissen!)

Østfold-fuglen    -    Foto: Stein Engebretsen

PS! Mer lesing har vel gjort meg mer og mer sikker på bestemmelsen, men uten noen bedre dokumentasjon enn min dårlige skisse, så tørr jeg ikke gjøre noe mer... (får håpe den er på Langvannet i morra :P)

Jeg sier som de sa om dvergørna på lista i går: Hadde det vært i kaspimåkeland hadde den blitt logget som kaspi!!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar